Schengen visa
Portugal

Portugal visa

 
Schengen visas, made easy. We help you understand requirements, gather the correct documents, and prepare for the interview.
Schengen visa - travel document that allows a person to enter the Schengen zone for a designated period of time.

Schedule Q & A call
VisaHQ specialist will answer all your questions and help you get started
Complete our online visa application form
VisaHQ pre-checks information to ensure smooth processing
VisaHQ online consultation
VisaHQ will proofread the application and assist with assembling the paperwork
Pre-check documents
Submit the online form and upload copies of supporting documents for specialist to review
Print out application kit
Complete set of forms and instructions, agent assistance available
Visit the Consulate
You are fully prepared! Take the application kit to the consulate to apply in person with confidence
VisaHQ provides phone or in person assistance
Get your visa delivered!
We do our best to get you on your way as quickly as possible
Portugal

Find the right Portugal Visa for your trip with price, requirements, and application time

Having to get a visa to Portugal takes all the fun out of traveling.
We are here to get it back. Just apply online below and let us do the rest

Your travel destination 
Visa type
Visa Validity
Your citizenship
living in
Need help?Chat with us
Call us 7 days a week:  Call us 7 days a week: 
Call us 7 days a week

Call us FREE

7 days a week
Short-term travel visas
Long-term visas & Immigration
 
Apply online
Mail documents
Receive a visa
Expert in Portugal visa services since 2003, VisaHQ is a private visa agency, not affiliated with the government of Portugal. VisaHQ provides expediting services for visa to Portugal and charges a service fee. See how we compare in the 90 seconds video 
  • n
    Toeristenvisum
    not required
  • n
    Zakelijk visum
    not required
A visa is not required for this destination.

Visum is niet vereist voor een verblijf tot 90 dagen binnen een periode van 180 dagen.

Visum is niet vereist voor een verblijf tot 90 dagen binnen een periode van 180 dagen.

Register your trip with the US Department of State!
Be informed.
Receive important information from the Embassy about safety conditions in your destination country, helping you make informed decisions about your travel plans.
Be safe.
Help the US Embassy contact you in an emergency, whether natural disaster, civil unrest, or family emergency.
Be in touch.
Help family and friends get in touch with you in an emergency.
  • Visumaanvraagformulier. Volledig ingevuld en ondertekend aanvraagformulier.

  • Paspoortkopie. Ondertekend paspoort, met ten minste 2 lege pagina's voor visumdoeleinden, moet geldig zijn tot ten minste 90 dagen na de terugkeerdatum van de reis naar het Schengengebied en moet zijn uitgegeven binnen de laatste 10 jaar op de terugkeerdatum van de beoogde reis naar het Schengengebied.

    Kopieën van de biopagina van het paspoort, de handtekeningspagina van het paspoort en eerdere Schengenvisa die in de afgelopen 3 jaar zijn afgegeven, moeten ook worden verstrekt.

    Paspoorten moeten geldig zijn tot ten minste 3 maanden na het verlaten van het Schengengebied.

  • Verblijfsvergunning toegangspas. Kopie van de verblijfskaart voor buitenlanders, of een geldig Amerikaans visum met het originele formulier I-94 en/of I-20, I-AP 66, of I-512, indien van toepassing. Visa en vergunningen om terug te keren naar de VS moeten geldig zijn tot 2 maanden na de vervaldatum van het Schengen-visum. Als u een doorreisvisum aanvraagt, moet u een ticket tonen met de eindbestemming naar het laatste land.

  • Pasfoto. Een recente (niet ouder dan 5 maanden), pasfoto-formaat, kleurenfoto met een witte achtergrond.

  • Reisroute. Een kopie van retourtickets of een gedetailleerd reisschema voor de duur van de reis. De naam van de aanvrager moet op het reisschema staan.

    Kopie van bevestigde retourvluchttickets met data en vluchtnummers waarop de in- en uitreis van ALLE Schengenlanden worden vermeld. Gelieve voor elke aanvraag een kopie te verstrekken. (Bevestig de reisdata)

    - Reisschema indien u naar extra Schengenlanden reist (met bewijs van reizen naar extra Schengenlanden indien er geen aansluitende vluchten zijn - bewijs van autohuur / veerboot / bus / treintickets, enz.)
    - Zorg ervoor dat de reservering de naam van de passagier vermeldt.
    - Het visum van het uiteindelijke bestemmingsland (indien nodig) moet worden verkregen voordat u een Schengenvisum aanvraagt.

  • Ziektekostenverzekering. Voor de aanvraag is een bewijs van internationale ziektekostenverzekering vereist met een minimale dekking van EUR 30.000, specifiek voor reizen naar Schengenlanden. De polis moet alle kosten dekken voor repatriëring, spoedeisende medische hulp en ziekenhuisbehandeling gedurende het verblijf. Aanvragers kunnen een gratis offerte krijgen en geldige reisverzekering aanschaffen via onze partner.

  • Bewijs van accommodatie. Een bevestigde reservering van een hotel/vakantiehuis of tourvouchers met een naam, adres en telefoonnummer van het hotel, of een huurovereenkomst. Als je bij familie of vrienden verblijft, moet je een officiële uitnodigingsbrief van je gastheer of -vrouw overleggen.

  • Bewijs van voldoende financiële middelen. Recente / Huidige bankafschriften van de afgelopen drie maanden, reischeques,
    werkgeversverklaring, internationale creditcards, enz.

    - Het minimumvereiste per dag is het equivalent van 40 euro plus 75
    euro per binnenkomst in het land.
    - Bankafschriften moeten de naam en adres van de eigenaar tonen. Elektronische
    afdrukken worden geaccepteerd; bewijs van regelmatig inkomen, bijvoorbeeld loonstroken van de laatste
    drie maanden.

  • Zakelijke uitnodiging. Officiële uitnodigingsbrief van het uitnodigende bedrijf (op officieel briefpapier van het bedrijf, gestempeld en ondertekend) met daarin:

    - Volledig adres en contactgegevens van het bedrijf
    - Naam en functie van de medeondertekenende vertegenwoordigers van het bedrijf
    - Het doel en de duur van de reis
    - Identiteit van de uitgenodigde aanvrager
    - Persoon of bedrijf dat de reis- en verblijfskosten zal dragen en indien van toepassing een financiële garantie voor de terugkeer van de visumaanvrager naar Washington.
    - Hotelreservering, tenzij in de uitnodigingsbrief duidelijk staat vermeld dat accommodatie wordt verzorgd.

  • Uitnodigingsbrief. Brief van het uitnodigende bedrijf met daarin:

    - Volledig adres en contactgegevens van het bedrijf
    - Naam en functie van de medewerker van het bedrijf die de brief ondertekent
    - Bevestiging van dienstverband, aantal dienstjaren, aard van het werk, type contract
    - Doel en duur van de reis
    - Conferentie - Bewijs van conferentieregistratie

  • Visumaanvraagformulier. Volledig ingevuld en ondertekend aanvraagformulier.

  • Paspoortkopie. Ondertekend paspoort, met ten minste 2 lege pagina's voor visumdoeleinden, moet geldig zijn tot ten minste 90 dagen na de terugkeerdatum van de reis naar het Schengengebied en moet zijn uitgegeven binnen de laatste 10 jaar op de terugkeerdatum van de beoogde reis naar het Schengengebied.

    Kopieën van de biopagina van het paspoort, de handtekeningspagina van het paspoort en eerdere Schengenvisa die in de afgelopen 3 jaar zijn afgegeven, moeten ook worden verstrekt.

    Paspoorten moeten geldig zijn tot ten minste 3 maanden na het verlaten van het Schengengebied.

  • Verblijfsvergunning toegangspas. Kopie van de verblijfskaart voor buitenlanders, of een geldig Amerikaans visum met het originele formulier I-94 en/of I-20, I-AP 66, of I-512, indien van toepassing. Visa en vergunningen om terug te keren naar de VS moeten geldig zijn tot 2 maanden na de vervaldatum van het Schengen-visum. Als u een doorreisvisum aanvraagt, moet u een ticket tonen met de eindbestemming naar het laatste land.

  • Pasfoto. Een recente (niet ouder dan 5 maanden), pasfoto-formaat, kleurenfoto met een witte achtergrond.

  • Reisroute. Een kopie van retourtickets of een gedetailleerd reisschema voor de duur van de reis. De naam van de aanvrager moet op het reisschema staan.

    Kopie van bevestigde retourvluchttickets met data en vluchtnummers waarop de in- en uitreis van ALLE Schengenlanden worden vermeld. Gelieve voor elke aanvraag een kopie te verstrekken. (Bevestig de reisdata)

    - Reisschema indien u naar extra Schengenlanden reist (met bewijs van reizen naar extra Schengenlanden indien er geen aansluitende vluchten zijn - bewijs van autohuur / veerboot / bus / treintickets, enz.)
    - Zorg ervoor dat de reservering de naam van de passagier vermeldt.
    - Het visum van het uiteindelijke bestemmingsland (indien nodig) moet worden verkregen voordat u een Schengenvisum aanvraagt.

  • Ziektekostenverzekering. Voor de aanvraag is een bewijs van internationale ziektekostenverzekering vereist met een minimale dekking van EUR 30.000, specifiek voor reizen naar Schengenlanden. De polis moet alle kosten dekken voor repatriëring, spoedeisende medische hulp en ziekenhuisbehandeling gedurende het verblijf. Aanvragers kunnen een gratis offerte krijgen en geldige reisverzekering aanschaffen via onze partner.

  • Bewijs van accommodatie. Een bevestigde reservering van een hotel/vakantiehuis of tourvouchers met een naam, adres en telefoonnummer van het hotel, of een huurovereenkomst. Als je bij familie of vrienden verblijft, moet je een officiële uitnodigingsbrief van je gastheer of -vrouw overleggen.

  • Voor minderjarigen. Gelieve de volgende documenten te verstrekken:

    Gewaarmerkte kopie van een geboorteakte
    Gewaarmerkte kopie van een huwelijksakte. In geval van alleen voogdijschap moet een gewaarmerkte kopie van het gerechtelijk bevel worden verstrekt.
    Gewaarmerkte kopie of origineel van de paspoorten of identiteitsbewijzen van de moeder en vader/ wettelijke voogd
    Originele brief van gewaarmerkte toestemming van de moeder en vader/ wettelijke voogd voor de minderjarige om naar het buitenland te reizen.

  • Bewijs van voldoende financiële middelen. Recente / Huidige bankafschriften van de afgelopen drie maanden, reischeques,
    werkgeversverklaring, internationale creditcards, enz.

    - Het minimumvereiste per dag is het equivalent van 40 euro plus 75
    euro per binnenkomst in het land.
    - Bankafschriften moeten de naam en adres van de eigenaar tonen. Elektronische
    afdrukken worden geaccepteerd; bewijs van regelmatig inkomen, bijvoorbeeld loonstroken van de laatste
    drie maanden.

  • Visumaanvraagformulier. Volledig ingevuld en ondertekend aanvraagformulier.

  • Origineel paspoort. Gewaarmerkte kopie van het paspoort of ander reisdocument, geldig gedurende 3 maanden na de beoogde verblijfsduur (Stuur het originele paspoort niet op)

  • Pasfoto. Voeg 2 identieke pasfoto's toe, met een witte achtergrond, genomen binnen de laatste 6 maanden. U kunt er ook voor kiezen om een foto te uploaden bij uw bestelling, zodat wij deze kunnen afdrukken. Voor deze service gelden kosten.

  • Bewijs van status. Een kopie van de immigratiestatus in het land van verblijf, zoals een verblijfskaart, werk- of studievergunning.

  • Ziektekostenverzekering. Voor de aanvraag is een bewijs van internationale ziektekostenverzekering vereist met een minimale dekking van EUR 30.000, specifiek voor reizen naar Schengenlanden. De polis moet alle kosten dekken voor repatriëring, spoedeisende medische hulp en ziekenhuisbehandeling gedurende het verblijf. Aanvragers kunnen een gratis offerte krijgen en geldige reisverzekering aanschaffen via onze partner.

  • Autorisatieformulier. Formulier voor het verlenen van toegang tot het Portugese strafregister door de Immigratie- en Grensdienst (SEF)

  • Strafblad. Strafblad uit het land van herkomst of het land van verblijf gedurende meer dan één jaar. Dit document moet worden aangevraagd met een apostille of ongeopend blijven in een originele verzegelde envelop.

  • Bewijs van accommodatie. Bewijs van accommodatie voor de eerste 6 maanden.

  • Bewijs van financiële ondersteuning. Als u uw eigen kosten betaalt, moet u een recent bankafschrift en een ondertekende brief bijvoegen waarin staat dat u volledig verantwoordelijk bent voor uw kosten tijdens uw verblijf.

  • Bewijs van voldoende financiële middelen. Document dat de inkomsten uit roerende en onroerende goederen, intellectuele of financiële activa certificeert.

  • Bankafschrift. Passief inkomen vereiste: Toon bewijs van een rekening en fondsen in Portugal met ten minste het equivalent van 12 maanden van het nationale minimumloon (€8.460)

  • Visumaanvraagformulier. Volledig ingevuld en ondertekend aanvraagformulier.

  • Paspoortkopie. Ondertekend paspoort, met ten minste 2 lege pagina's voor visumdoeleinden, moet geldig zijn tot ten minste 90 dagen na de terugkeerdatum van de reis naar het Schengengebied en moet zijn uitgegeven binnen de laatste 10 jaar op de terugkeerdatum van de beoogde reis naar het Schengengebied.

    Kopieën van de biopagina van het paspoort, de handtekeningspagina van het paspoort en eerdere Schengenvisa die in de afgelopen 3 jaar zijn afgegeven, moeten ook worden verstrekt.

    Paspoorten moeten geldig zijn tot ten minste 3 maanden na het verlaten van het Schengengebied.

  • Verblijfsvergunning toegangspas. Kopie van de verblijfskaart voor buitenlanders, of een geldig Amerikaans visum met het originele formulier I-94 en/of I-20, I-AP 66, of I-512, indien van toepassing. Visa en vergunningen om terug te keren naar de VS moeten geldig zijn tot 2 maanden na de vervaldatum van het Schengen-visum. Als u een doorreisvisum aanvraagt, moet u een ticket tonen met de eindbestemming naar het laatste land.

  • Pasfoto. Een recente (niet ouder dan 5 maanden), pasfoto-formaat, kleurenfoto met een witte achtergrond.

  • Reisroute. Een kopie van retourtickets of een gedetailleerd reisschema voor de duur van de reis. De naam van de aanvrager moet op het reisschema staan.

    Kopie van bevestigde retourvluchttickets met data en vluchtnummers waarop de in- en uitreis van ALLE Schengenlanden worden vermeld. Gelieve voor elke aanvraag een kopie te verstrekken. (Bevestig de reisdata)

    - Reisschema indien u naar extra Schengenlanden reist (met bewijs van reizen naar extra Schengenlanden indien er geen aansluitende vluchten zijn - bewijs van autohuur / veerboot / bus / treintickets, enz.)
    - Zorg ervoor dat de reservering de naam van de passagier vermeldt.
    - Het visum van het uiteindelijke bestemmingsland (indien nodig) moet worden verkregen voordat u een Schengenvisum aanvraagt.

  • Ziektekostenverzekering. Voor de aanvraag is een bewijs van internationale ziektekostenverzekering vereist met een minimale dekking van EUR 30.000, specifiek voor reizen naar Schengenlanden. De polis moet alle kosten dekken voor repatriëring, spoedeisende medische hulp en ziekenhuisbehandeling gedurende het verblijf. Aanvragers kunnen een gratis offerte krijgen en geldige reisverzekering aanschaffen via onze partner.

  • Bewijs van accommodatie. Een bevestigde reservering van een hotel/vakantiehuis of tourvouchers met een naam, adres en telefoonnummer van het hotel, of een huurovereenkomst. Als je bij familie of vrienden verblijft, moet je een officiële uitnodigingsbrief van je gastheer of -vrouw overleggen.

  • Bewijs van voldoende financiële middelen. Recente / Huidige bankafschriften van de afgelopen drie maanden, reischeques,
    werkgeversverklaring, internationale creditcards, enz.

    - Het minimumvereiste per dag is het equivalent van 40 euro plus 75
    euro per binnenkomst in het land.
    - Bankafschriften moeten de naam en adres van de eigenaar tonen. Elektronische
    afdrukken worden geaccepteerd; bewijs van regelmatig inkomen, bijvoorbeeld loonstroken van de laatste
    drie maanden.

  • Zakelijke uitnodiging. Officiële uitnodigingsbrief van het uitnodigende bedrijf (op officieel briefpapier van het bedrijf, gestempeld en ondertekend) met daarin:

    - Volledig adres en contactgegevens van het bedrijf
    - Naam en functie van de medeondertekenende vertegenwoordigers van het bedrijf
    - Het doel en de duur van de reis
    - Identiteit van de uitgenodigde aanvrager
    - Persoon of bedrijf dat de reis- en verblijfskosten zal dragen en indien van toepassing een financiële garantie voor de terugkeer van de visumaanvrager naar Washington.
    - Hotelreservering, tenzij in de uitnodigingsbrief duidelijk staat vermeld dat accommodatie wordt verzorgd.

  • Uitnodigingsbrief. Brief van het uitnodigende bedrijf met daarin:

    - Volledig adres en contactgegevens van het bedrijf
    - Naam en functie van de medewerker van het bedrijf die de brief ondertekent
    - Bevestiging van dienstverband, aantal dienstjaren, aard van het werk, type contract
    - Doel en duur van de reis
    - Conferentie - Bewijs van conferentieregistratie

  • Visumaanvraagformulier. Volledig ingevuld en ondertekend aanvraagformulier.

  • Paspoortkopie. Ondertekend paspoort, met ten minste 2 lege pagina's voor visumdoeleinden, moet geldig zijn tot ten minste 90 dagen na de terugkeerdatum van de reis naar het Schengengebied en moet zijn uitgegeven binnen de laatste 10 jaar op de terugkeerdatum van de beoogde reis naar het Schengengebied.

    Kopieën van de biopagina van het paspoort, de handtekeningspagina van het paspoort en eerdere Schengenvisa die in de afgelopen 3 jaar zijn afgegeven, moeten ook worden verstrekt.

    Paspoorten moeten geldig zijn tot ten minste 3 maanden na het verlaten van het Schengengebied.

  • Verblijfsvergunning toegangspas. Kopie van de verblijfskaart voor buitenlanders, of een geldig Amerikaans visum met het originele formulier I-94 en/of I-20, I-AP 66, of I-512, indien van toepassing. Visa en vergunningen om terug te keren naar de VS moeten geldig zijn tot 2 maanden na de vervaldatum van het Schengen-visum. Als u een doorreisvisum aanvraagt, moet u een ticket tonen met de eindbestemming naar het laatste land.

  • Pasfoto. Een recente (niet ouder dan 5 maanden), pasfoto-formaat, kleurenfoto met een witte achtergrond.

  • Reisroute. Een kopie van retourtickets of een gedetailleerd reisschema voor de duur van de reis. De naam van de aanvrager moet op het reisschema staan.

    Kopie van bevestigde retourvluchttickets met data en vluchtnummers waarop de in- en uitreis van ALLE Schengenlanden worden vermeld. Gelieve voor elke aanvraag een kopie te verstrekken. (Bevestig de reisdata)

    - Reisschema indien u naar extra Schengenlanden reist (met bewijs van reizen naar extra Schengenlanden indien er geen aansluitende vluchten zijn - bewijs van autohuur / veerboot / bus / treintickets, enz.)
    - Zorg ervoor dat de reservering de naam van de passagier vermeldt.
    - Het visum van het uiteindelijke bestemmingsland (indien nodig) moet worden verkregen voordat u een Schengenvisum aanvraagt.

  • Ziektekostenverzekering. Voor de aanvraag is een bewijs van internationale ziektekostenverzekering vereist met een minimale dekking van EUR 30.000, specifiek voor reizen naar Schengenlanden. De polis moet alle kosten dekken voor repatriëring, spoedeisende medische hulp en ziekenhuisbehandeling gedurende het verblijf. Aanvragers kunnen een gratis offerte krijgen en geldige reisverzekering aanschaffen via onze partner.

  • Bewijs van accommodatie. Een bevestigde reservering van een hotel/vakantiehuis of tourvouchers met een naam, adres en telefoonnummer van het hotel, of een huurovereenkomst. Als je bij familie of vrienden verblijft, moet je een officiële uitnodigingsbrief van je gastheer of -vrouw overleggen.

  • Voor minderjarigen. Gelieve de volgende documenten te verstrekken:

    Gewaarmerkte kopie van een geboorteakte
    Gewaarmerkte kopie van een huwelijksakte. In geval van alleen voogdijschap moet een gewaarmerkte kopie van het gerechtelijk bevel worden verstrekt.
    Gewaarmerkte kopie of origineel van de paspoorten of identiteitsbewijzen van de moeder en vader/ wettelijke voogd
    Originele brief van gewaarmerkte toestemming van de moeder en vader/ wettelijke voogd voor de minderjarige om naar het buitenland te reizen.

  • Bewijs van voldoende financiële middelen. Recente / Huidige bankafschriften van de afgelopen drie maanden, reischeques,
    werkgeversverklaring, internationale creditcards, enz.

    - Het minimumvereiste per dag is het equivalent van 40 euro plus 75
    euro per binnenkomst in het land.
    - Bankafschriften moeten de naam en adres van de eigenaar tonen. Elektronische
    afdrukken worden geaccepteerd; bewijs van regelmatig inkomen, bijvoorbeeld loonstroken van de laatste
    drie maanden.

  • Visumaanvraagformulier. Volledig ingevuld en ondertekend aanvraagformulier.

  • Origineel paspoort. Gewaarmerkte kopie van het paspoort of ander reisdocument, geldig gedurende 3 maanden na de beoogde verblijfsduur (Stuur het originele paspoort niet op)

  • Pasfoto. Voeg 2 identieke pasfoto's toe, met een witte achtergrond, genomen binnen de laatste 6 maanden. U kunt er ook voor kiezen om een foto te uploaden bij uw bestelling, zodat wij deze kunnen afdrukken. Voor deze service gelden kosten.

  • Bewijs van status. Een kopie van de immigratiestatus in het land van verblijf, zoals een verblijfskaart, werk- of studievergunning.

  • Ziektekostenverzekering. Voor de aanvraag is een bewijs van internationale ziektekostenverzekering vereist met een minimale dekking van EUR 30.000, specifiek voor reizen naar Schengenlanden. De polis moet alle kosten dekken voor repatriëring, spoedeisende medische hulp en ziekenhuisbehandeling gedurende het verblijf. Aanvragers kunnen een gratis offerte krijgen en geldige reisverzekering aanschaffen via onze partner.

  • Autorisatieformulier. Formulier voor het verlenen van toegang tot het Portugese strafregister door de Immigratie- en Grensdienst (SEF)

  • Strafblad. Strafblad uit het land van herkomst of het land van verblijf gedurende meer dan één jaar. Dit document moet worden aangevraagd met een apostille of ongeopend blijven in een originele verzegelde envelop.

  • Bewijs van accommodatie. Bewijs van accommodatie voor de eerste 6 maanden.

  • Bewijs van financiële ondersteuning. Als u uw eigen kosten betaalt, moet u een recent bankafschrift en een ondertekende brief bijvoegen waarin staat dat u volledig verantwoordelijk bent voor uw kosten tijdens uw verblijf.

  • Bewijs van voldoende financiële middelen. Document dat de inkomsten uit roerende en onroerende goederen, intellectuele of financiële activa certificeert.

  • Bankafschrift. Passief inkomen vereiste: Toon bewijs van een rekening en fondsen in Portugal met ten minste het equivalent van 12 maanden van het nationale minimumloon (€8.460)

  • Visumaanvraagformulier. Volledig ingevuld en ondertekend aanvraagformulier.

  • Paspoortkopie. Ondertekend paspoort, met ten minste 2 lege pagina's voor visumdoeleinden, moet geldig zijn tot ten minste 90 dagen na de terugkeerdatum van de reis naar het Schengengebied en moet zijn uitgegeven binnen de laatste 10 jaar op de terugkeerdatum van de beoogde reis naar het Schengengebied.

    Kopieën van de biopagina van het paspoort, de handtekeningspagina van het paspoort en eerdere Schengenvisa die in de afgelopen 3 jaar zijn afgegeven, moeten ook worden verstrekt.

    Paspoorten moeten geldig zijn tot ten minste 3 maanden na het verlaten van het Schengengebied.

  • Verblijfsvergunning toegangspas. Kopie van de verblijfskaart voor buitenlanders, of een geldig Amerikaans visum met het originele formulier I-94 en/of I-20, I-AP 66, of I-512, indien van toepassing. Visa en vergunningen om terug te keren naar de VS moeten geldig zijn tot 2 maanden na de vervaldatum van het Schengen-visum. Als u een doorreisvisum aanvraagt, moet u een ticket tonen met de eindbestemming naar het laatste land.

  • Pasfoto. Een recente (niet ouder dan 5 maanden), pasfoto-formaat, kleurenfoto met een witte achtergrond.

  • Reisroute. Een kopie van retourtickets of een gedetailleerd reisschema voor de duur van de reis. De naam van de aanvrager moet op het reisschema staan.

    Kopie van bevestigde retourvluchttickets met data en vluchtnummers waarop de in- en uitreis van ALLE Schengenlanden worden vermeld. Gelieve voor elke aanvraag een kopie te verstrekken. (Bevestig de reisdata)

    - Reisschema indien u naar extra Schengenlanden reist (met bewijs van reizen naar extra Schengenlanden indien er geen aansluitende vluchten zijn - bewijs van autohuur / veerboot / bus / treintickets, enz.)
    - Zorg ervoor dat de reservering de naam van de passagier vermeldt.
    - Het visum van het uiteindelijke bestemmingsland (indien nodig) moet worden verkregen voordat u een Schengenvisum aanvraagt.

  • Ziektekostenverzekering. Voor de aanvraag is een bewijs van internationale ziektekostenverzekering vereist met een minimale dekking van EUR 30.000, specifiek voor reizen naar Schengenlanden. De polis moet alle kosten dekken voor repatriëring, spoedeisende medische hulp en ziekenhuisbehandeling gedurende het verblijf. Aanvragers kunnen een gratis offerte krijgen en geldige reisverzekering aanschaffen via onze partner.

  • Bewijs van accommodatie. Een bevestigde reservering van een hotel/vakantiehuis of tourvouchers met een naam, adres en telefoonnummer van het hotel, of een huurovereenkomst. Als je bij familie of vrienden verblijft, moet je een officiële uitnodigingsbrief van je gastheer of -vrouw overleggen.

  • Bewijs van voldoende financiële middelen. Recente / Huidige bankafschriften van de afgelopen drie maanden, reischeques,
    werkgeversverklaring, internationale creditcards, enz.

    - Het minimumvereiste per dag is het equivalent van 40 euro plus 75
    euro per binnenkomst in het land.
    - Bankafschriften moeten de naam en adres van de eigenaar tonen. Elektronische
    afdrukken worden geaccepteerd; bewijs van regelmatig inkomen, bijvoorbeeld loonstroken van de laatste
    drie maanden.

  • Zakelijke uitnodiging. Officiële uitnodigingsbrief van het uitnodigende bedrijf (op officieel briefpapier van het bedrijf, gestempeld en ondertekend) met daarin:

    - Volledig adres en contactgegevens van het bedrijf
    - Naam en functie van de medeondertekenende vertegenwoordigers van het bedrijf
    - Het doel en de duur van de reis
    - Identiteit van de uitgenodigde aanvrager
    - Persoon of bedrijf dat de reis- en verblijfskosten zal dragen en indien van toepassing een financiële garantie voor de terugkeer van de visumaanvrager naar Washington.
    - Hotelreservering, tenzij in de uitnodigingsbrief duidelijk staat vermeld dat accommodatie wordt verzorgd.

  • Uitnodigingsbrief. Brief van het uitnodigende bedrijf met daarin:

    - Volledig adres en contactgegevens van het bedrijf
    - Naam en functie van de medewerker van het bedrijf die de brief ondertekent
    - Bevestiging van dienstverband, aantal dienstjaren, aard van het werk, type contract
    - Doel en duur van de reis
    - Conferentie - Bewijs van conferentieregistratie

  • Visumaanvraagformulier. Volledig ingevuld en ondertekend aanvraagformulier.

  • Paspoortkopie. Ondertekend paspoort, met ten minste 2 lege pagina's voor visumdoeleinden, moet geldig zijn tot ten minste 90 dagen na de terugkeerdatum van de reis naar het Schengengebied en moet zijn uitgegeven binnen de laatste 10 jaar op de terugkeerdatum van de beoogde reis naar het Schengengebied.

    Kopieën van de biopagina van het paspoort, de handtekeningspagina van het paspoort en eerdere Schengenvisa die in de afgelopen 3 jaar zijn afgegeven, moeten ook worden verstrekt.

    Paspoorten moeten geldig zijn tot ten minste 3 maanden na het verlaten van het Schengengebied.

  • Verblijfsvergunning toegangspas. Kopie van de verblijfskaart voor buitenlanders, of een geldig Amerikaans visum met het originele formulier I-94 en/of I-20, I-AP 66, of I-512, indien van toepassing. Visa en vergunningen om terug te keren naar de VS moeten geldig zijn tot 2 maanden na de vervaldatum van het Schengen-visum. Als u een doorreisvisum aanvraagt, moet u een ticket tonen met de eindbestemming naar het laatste land.

  • Pasfoto. Een recente (niet ouder dan 5 maanden), pasfoto-formaat, kleurenfoto met een witte achtergrond.

  • Reisroute. Een kopie van retourtickets of een gedetailleerd reisschema voor de duur van de reis. De naam van de aanvrager moet op het reisschema staan.

    Kopie van bevestigde retourvluchttickets met data en vluchtnummers waarop de in- en uitreis van ALLE Schengenlanden worden vermeld. Gelieve voor elke aanvraag een kopie te verstrekken. (Bevestig de reisdata)

    - Reisschema indien u naar extra Schengenlanden reist (met bewijs van reizen naar extra Schengenlanden indien er geen aansluitende vluchten zijn - bewijs van autohuur / veerboot / bus / treintickets, enz.)
    - Zorg ervoor dat de reservering de naam van de passagier vermeldt.
    - Het visum van het uiteindelijke bestemmingsland (indien nodig) moet worden verkregen voordat u een Schengenvisum aanvraagt.

  • Ziektekostenverzekering. Voor de aanvraag is een bewijs van internationale ziektekostenverzekering vereist met een minimale dekking van EUR 30.000, specifiek voor reizen naar Schengenlanden. De polis moet alle kosten dekken voor repatriëring, spoedeisende medische hulp en ziekenhuisbehandeling gedurende het verblijf. Aanvragers kunnen een gratis offerte krijgen en geldige reisverzekering aanschaffen via onze partner.

  • Bewijs van accommodatie. Een bevestigde reservering van een hotel/vakantiehuis of tourvouchers met een naam, adres en telefoonnummer van het hotel, of een huurovereenkomst. Als je bij familie of vrienden verblijft, moet je een officiële uitnodigingsbrief van je gastheer of -vrouw overleggen.

  • Voor minderjarigen. Gelieve de volgende documenten te verstrekken:

    Gewaarmerkte kopie van een geboorteakte
    Gewaarmerkte kopie van een huwelijksakte. In geval van alleen voogdijschap moet een gewaarmerkte kopie van het gerechtelijk bevel worden verstrekt.
    Gewaarmerkte kopie of origineel van de paspoorten of identiteitsbewijzen van de moeder en vader/ wettelijke voogd
    Originele brief van gewaarmerkte toestemming van de moeder en vader/ wettelijke voogd voor de minderjarige om naar het buitenland te reizen.

  • Bewijs van voldoende financiële middelen. Recente / Huidige bankafschriften van de afgelopen drie maanden, reischeques,
    werkgeversverklaring, internationale creditcards, enz.

    - Het minimumvereiste per dag is het equivalent van 40 euro plus 75
    euro per binnenkomst in het land.
    - Bankafschriften moeten de naam en adres van de eigenaar tonen. Elektronische
    afdrukken worden geaccepteerd; bewijs van regelmatig inkomen, bijvoorbeeld loonstroken van de laatste
    drie maanden.

  • Visumaanvraagformulier. Volledig ingevuld en ondertekend aanvraagformulier.

  • Origineel paspoort. Gewaarmerkte kopie van het paspoort of ander reisdocument, geldig gedurende 3 maanden na de beoogde verblijfsduur (Stuur het originele paspoort niet op)

  • Pasfoto. Voeg 2 identieke pasfoto's toe, met een witte achtergrond, genomen binnen de laatste 6 maanden. U kunt er ook voor kiezen om een foto te uploaden bij uw bestelling, zodat wij deze kunnen afdrukken. Voor deze service gelden kosten.

  • Bewijs van status. Een kopie van de immigratiestatus in het land van verblijf, zoals een verblijfskaart, werk- of studievergunning.

  • Ziektekostenverzekering. Voor de aanvraag is een bewijs van internationale ziektekostenverzekering vereist met een minimale dekking van EUR 30.000, specifiek voor reizen naar Schengenlanden. De polis moet alle kosten dekken voor repatriëring, spoedeisende medische hulp en ziekenhuisbehandeling gedurende het verblijf. Aanvragers kunnen een gratis offerte krijgen en geldige reisverzekering aanschaffen via onze partner.

  • Autorisatieformulier. Formulier voor het verlenen van toegang tot het Portugese strafregister door de Immigratie- en Grensdienst (SEF)

  • Strafblad. Strafblad uit het land van herkomst of het land van verblijf gedurende meer dan één jaar. Dit document moet worden aangevraagd met een apostille of ongeopend blijven in een originele verzegelde envelop.

  • Bewijs van accommodatie. Bewijs van accommodatie voor de eerste 6 maanden.

  • Bewijs van financiële ondersteuning. Als u uw eigen kosten betaalt, moet u een recent bankafschrift en een ondertekende brief bijvoegen waarin staat dat u volledig verantwoordelijk bent voor uw kosten tijdens uw verblijf.

  • Bewijs van voldoende financiële middelen. Document dat de inkomsten uit roerende en onroerende goederen, intellectuele of financiële activa certificeert.

  • Bankafschrift. Passief inkomen vereiste: Toon bewijs van een rekening en fondsen in Portugal met ten minste het equivalent van 12 maanden van het nationale minimumloon (€8.460)

  • Visumaanvraagformulier. Volledig ingevuld en ondertekend aanvraagformulier.

  • Paspoortkopie. Ondertekend paspoort, met ten minste 2 lege pagina's voor visumdoeleinden, moet geldig zijn tot ten minste 90 dagen na de terugkeerdatum van de reis naar het Schengengebied en moet zijn uitgegeven binnen de laatste 10 jaar op de terugkeerdatum van de beoogde reis naar het Schengengebied.

    Kopieën van de biopagina van het paspoort, de handtekeningspagina van het paspoort en eerdere Schengenvisa die in de afgelopen 3 jaar zijn afgegeven, moeten ook worden verstrekt.

    Paspoorten moeten geldig zijn tot ten minste 3 maanden na het verlaten van het Schengengebied.

  • Verblijfsvergunning toegangspas. Kopie van de verblijfskaart voor buitenlanders, of een geldig Amerikaans visum met het originele formulier I-94 en/of I-20, I-AP 66, of I-512, indien van toepassing. Visa en vergunningen om terug te keren naar de VS moeten geldig zijn tot 2 maanden na de vervaldatum van het Schengen-visum. Als u een doorreisvisum aanvraagt, moet u een ticket tonen met de eindbestemming naar het laatste land.

  • Pasfoto. Een recente (niet ouder dan 5 maanden), pasfoto-formaat, kleurenfoto met een witte achtergrond.

  • Reisroute. Een kopie van retourtickets of een gedetailleerd reisschema voor de duur van de reis. De naam van de aanvrager moet op het reisschema staan.

    Kopie van bevestigde retourvluchttickets met data en vluchtnummers waarop de in- en uitreis van ALLE Schengenlanden worden vermeld. Gelieve voor elke aanvraag een kopie te verstrekken. (Bevestig de reisdata)

    - Reisschema indien u naar extra Schengenlanden reist (met bewijs van reizen naar extra Schengenlanden indien er geen aansluitende vluchten zijn - bewijs van autohuur / veerboot / bus / treintickets, enz.)
    - Zorg ervoor dat de reservering de naam van de passagier vermeldt.
    - Het visum van het uiteindelijke bestemmingsland (indien nodig) moet worden verkregen voordat u een Schengenvisum aanvraagt.

  • Ziektekostenverzekering. Voor de aanvraag is een bewijs van internationale ziektekostenverzekering vereist met een minimale dekking van EUR 30.000, specifiek voor reizen naar Schengenlanden. De polis moet alle kosten dekken voor repatriëring, spoedeisende medische hulp en ziekenhuisbehandeling gedurende het verblijf. Aanvragers kunnen een gratis offerte krijgen en geldige reisverzekering aanschaffen via onze partner.

  • Bewijs van accommodatie. Een bevestigde reservering van een hotel/vakantiehuis of tourvouchers met een naam, adres en telefoonnummer van het hotel, of een huurovereenkomst. Als je bij familie of vrienden verblijft, moet je een officiële uitnodigingsbrief van je gastheer of -vrouw overleggen.

  • Bewijs van voldoende financiële middelen. Recente / Huidige bankafschriften van de afgelopen drie maanden, reischeques,
    werkgeversverklaring, internationale creditcards, enz.

    - Het minimumvereiste per dag is het equivalent van 40 euro plus 75
    euro per binnenkomst in het land.
    - Bankafschriften moeten de naam en adres van de eigenaar tonen. Elektronische
    afdrukken worden geaccepteerd; bewijs van regelmatig inkomen, bijvoorbeeld loonstroken van de laatste
    drie maanden.

  • Zakelijke uitnodiging. Officiële uitnodigingsbrief van het uitnodigende bedrijf (op officieel briefpapier van het bedrijf, gestempeld en ondertekend) met daarin:

    - Volledig adres en contactgegevens van het bedrijf
    - Naam en functie van de medeondertekenende vertegenwoordigers van het bedrijf
    - Het doel en de duur van de reis
    - Identiteit van de uitgenodigde aanvrager
    - Persoon of bedrijf dat de reis- en verblijfskosten zal dragen en indien van toepassing een financiële garantie voor de terugkeer van de visumaanvrager naar Washington.
    - Hotelreservering, tenzij in de uitnodigingsbrief duidelijk staat vermeld dat accommodatie wordt verzorgd.

  • Uitnodigingsbrief. Brief van het uitnodigende bedrijf met daarin:

    - Volledig adres en contactgegevens van het bedrijf
    - Naam en functie van de medewerker van het bedrijf die de brief ondertekent
    - Bevestiging van dienstverband, aantal dienstjaren, aard van het werk, type contract
    - Doel en duur van de reis
    - Conferentie - Bewijs van conferentieregistratie

  • Visumaanvraagformulier. Volledig ingevuld en ondertekend aanvraagformulier.

  • Paspoortkopie. Ondertekend paspoort, met ten minste 2 lege pagina's voor visumdoeleinden, moet geldig zijn tot ten minste 90 dagen na de terugkeerdatum van de reis naar het Schengengebied en moet zijn uitgegeven binnen de laatste 10 jaar op de terugkeerdatum van de beoogde reis naar het Schengengebied.

    Kopieën van de biopagina van het paspoort, de handtekeningspagina van het paspoort en eerdere Schengenvisa die in de afgelopen 3 jaar zijn afgegeven, moeten ook worden verstrekt.

    Paspoorten moeten geldig zijn tot ten minste 3 maanden na het verlaten van het Schengengebied.

  • Verblijfsvergunning toegangspas. Kopie van de verblijfskaart voor buitenlanders, of een geldig Amerikaans visum met het originele formulier I-94 en/of I-20, I-AP 66, of I-512, indien van toepassing. Visa en vergunningen om terug te keren naar de VS moeten geldig zijn tot 2 maanden na de vervaldatum van het Schengen-visum. Als u een doorreisvisum aanvraagt, moet u een ticket tonen met de eindbestemming naar het laatste land.

  • Pasfoto. Een recente (niet ouder dan 5 maanden), pasfoto-formaat, kleurenfoto met een witte achtergrond.

  • Reisroute. Een kopie van retourtickets of een gedetailleerd reisschema voor de duur van de reis. De naam van de aanvrager moet op het reisschema staan.

    Kopie van bevestigde retourvluchttickets met data en vluchtnummers waarop de in- en uitreis van ALLE Schengenlanden worden vermeld. Gelieve voor elke aanvraag een kopie te verstrekken. (Bevestig de reisdata)

    - Reisschema indien u naar extra Schengenlanden reist (met bewijs van reizen naar extra Schengenlanden indien er geen aansluitende vluchten zijn - bewijs van autohuur / veerboot / bus / treintickets, enz.)
    - Zorg ervoor dat de reservering de naam van de passagier vermeldt.
    - Het visum van het uiteindelijke bestemmingsland (indien nodig) moet worden verkregen voordat u een Schengenvisum aanvraagt.

  • Ziektekostenverzekering. Voor de aanvraag is een bewijs van internationale ziektekostenverzekering vereist met een minimale dekking van EUR 30.000, specifiek voor reizen naar Schengenlanden. De polis moet alle kosten dekken voor repatriëring, spoedeisende medische hulp en ziekenhuisbehandeling gedurende het verblijf. Aanvragers kunnen een gratis offerte krijgen en geldige reisverzekering aanschaffen via onze partner.

  • Bewijs van accommodatie. Een bevestigde reservering van een hotel/vakantiehuis of tourvouchers met een naam, adres en telefoonnummer van het hotel, of een huurovereenkomst. Als je bij familie of vrienden verblijft, moet je een officiële uitnodigingsbrief van je gastheer of -vrouw overleggen.

  • Voor minderjarigen. Gelieve de volgende documenten te verstrekken:

    Gewaarmerkte kopie van een geboorteakte
    Gewaarmerkte kopie van een huwelijksakte. In geval van alleen voogdijschap moet een gewaarmerkte kopie van het gerechtelijk bevel worden verstrekt.
    Gewaarmerkte kopie of origineel van de paspoorten of identiteitsbewijzen van de moeder en vader/ wettelijke voogd
    Originele brief van gewaarmerkte toestemming van de moeder en vader/ wettelijke voogd voor de minderjarige om naar het buitenland te reizen.

  • Bewijs van voldoende financiële middelen. Recente / Huidige bankafschriften van de afgelopen drie maanden, reischeques,
    werkgeversverklaring, internationale creditcards, enz.

    - Het minimumvereiste per dag is het equivalent van 40 euro plus 75
    euro per binnenkomst in het land.
    - Bankafschriften moeten de naam en adres van de eigenaar tonen. Elektronische
    afdrukken worden geaccepteerd; bewijs van regelmatig inkomen, bijvoorbeeld loonstroken van de laatste
    drie maanden.

  • Visumaanvraagformulier. Volledig ingevuld en ondertekend aanvraagformulier.

  • Origineel paspoort. Gewaarmerkte kopie van het paspoort of ander reisdocument, geldig gedurende 3 maanden na de beoogde verblijfsduur (Stuur het originele paspoort niet op)

  • Pasfoto. Voeg 2 identieke pasfoto's toe, met een witte achtergrond, genomen binnen de laatste 6 maanden. U kunt er ook voor kiezen om een foto te uploaden bij uw bestelling, zodat wij deze kunnen afdrukken. Voor deze service gelden kosten.

  • Bewijs van status. Een kopie van de immigratiestatus in het land van verblijf, zoals een verblijfskaart, werk- of studievergunning.

  • Ziektekostenverzekering. Voor de aanvraag is een bewijs van internationale ziektekostenverzekering vereist met een minimale dekking van EUR 30.000, specifiek voor reizen naar Schengenlanden. De polis moet alle kosten dekken voor repatriëring, spoedeisende medische hulp en ziekenhuisbehandeling gedurende het verblijf. Aanvragers kunnen een gratis offerte krijgen en geldige reisverzekering aanschaffen via onze partner.

  • Autorisatieformulier. Formulier voor het verlenen van toegang tot het Portugese strafregister door de Immigratie- en Grensdienst (SEF)

  • Strafblad. Strafblad uit het land van herkomst of het land van verblijf gedurende meer dan één jaar. Dit document moet worden aangevraagd met een apostille of ongeopend blijven in een originele verzegelde envelop.

  • Bewijs van accommodatie. Bewijs van accommodatie voor de eerste 6 maanden.

  • Bewijs van financiële ondersteuning. Als u uw eigen kosten betaalt, moet u een recent bankafschrift en een ondertekende brief bijvoegen waarin staat dat u volledig verantwoordelijk bent voor uw kosten tijdens uw verblijf.

  • Bewijs van voldoende financiële middelen. Document dat de inkomsten uit roerende en onroerende goederen, intellectuele of financiële activa certificeert.

  • Bankafschrift. Passief inkomen vereiste: Toon bewijs van een rekening en fondsen in Portugal met ten minste het equivalent van 12 maanden van het nationale minimumloon (€8.460)

  • Visumaanvraagformulier. Volledig ingevuld en ondertekend aanvraagformulier.

  • Paspoortkopie. Ondertekend paspoort, met ten minste 2 lege pagina's voor visumdoeleinden, moet geldig zijn tot ten minste 90 dagen na de terugkeerdatum van de reis naar het Schengengebied en moet zijn uitgegeven binnen de laatste 10 jaar op de terugkeerdatum van de beoogde reis naar het Schengengebied.

    Kopieën van de biopagina van het paspoort, de handtekeningspagina van het paspoort en eerdere Schengenvisa die in de afgelopen 3 jaar zijn afgegeven, moeten ook worden verstrekt.

    Paspoorten moeten geldig zijn tot ten minste 3 maanden na het verlaten van het Schengengebied.

  • Verblijfsvergunning toegangspas. Kopie van de verblijfskaart voor buitenlanders, of een geldig Amerikaans visum met het originele formulier I-94 en/of I-20, I-AP 66, of I-512, indien van toepassing. Visa en vergunningen om terug te keren naar de VS moeten geldig zijn tot 2 maanden na de vervaldatum van het Schengen-visum. Als u een doorreisvisum aanvraagt, moet u een ticket tonen met de eindbestemming naar het laatste land.

  • Pasfoto. Een recente (niet ouder dan 5 maanden), pasfoto-formaat, kleurenfoto met een witte achtergrond.

  • Reisroute. Een kopie van retourtickets of een gedetailleerd reisschema voor de duur van de reis. De naam van de aanvrager moet op het reisschema staan.

    Kopie van bevestigde retourvluchttickets met data en vluchtnummers waarop de in- en uitreis van ALLE Schengenlanden worden vermeld. Gelieve voor elke aanvraag een kopie te verstrekken. (Bevestig de reisdata)

    - Reisschema indien u naar extra Schengenlanden reist (met bewijs van reizen naar extra Schengenlanden indien er geen aansluitende vluchten zijn - bewijs van autohuur / veerboot / bus / treintickets, enz.)
    - Zorg ervoor dat de reservering de naam van de passagier vermeldt.
    - Het visum van het uiteindelijke bestemmingsland (indien nodig) moet worden verkregen voordat u een Schengenvisum aanvraagt.

  • Ziektekostenverzekering. Voor de aanvraag is een bewijs van internationale ziektekostenverzekering vereist met een minimale dekking van EUR 30.000, specifiek voor reizen naar Schengenlanden. De polis moet alle kosten dekken voor repatriëring, spoedeisende medische hulp en ziekenhuisbehandeling gedurende het verblijf. Aanvragers kunnen een gratis offerte krijgen en geldige reisverzekering aanschaffen via onze partner.

  • Bewijs van accommodatie. Een bevestigde reservering van een hotel/vakantiehuis of tourvouchers met een naam, adres en telefoonnummer van het hotel, of een huurovereenkomst. Als je bij familie of vrienden verblijft, moet je een officiële uitnodigingsbrief van je gastheer of -vrouw overleggen.

  • Bewijs van voldoende financiële middelen. Recente / Huidige bankafschriften van de afgelopen drie maanden, reischeques,
    werkgeversverklaring, internationale creditcards, enz.

    - Het minimumvereiste per dag is het equivalent van 40 euro plus 75
    euro per binnenkomst in het land.
    - Bankafschriften moeten de naam en adres van de eigenaar tonen. Elektronische
    afdrukken worden geaccepteerd; bewijs van regelmatig inkomen, bijvoorbeeld loonstroken van de laatste
    drie maanden.

  • Zakelijke uitnodiging. Officiële uitnodigingsbrief van het uitnodigende bedrijf (op officieel briefpapier van het bedrijf, gestempeld en ondertekend) met daarin:

    - Volledig adres en contactgegevens van het bedrijf
    - Naam en functie van de medeondertekenende vertegenwoordigers van het bedrijf
    - Het doel en de duur van de reis
    - Identiteit van de uitgenodigde aanvrager
    - Persoon of bedrijf dat de reis- en verblijfskosten zal dragen en indien van toepassing een financiële garantie voor de terugkeer van de visumaanvrager naar Washington.
    - Hotelreservering, tenzij in de uitnodigingsbrief duidelijk staat vermeld dat accommodatie wordt verzorgd.

  • Uitnodigingsbrief. Brief van het uitnodigende bedrijf met daarin:

    - Volledig adres en contactgegevens van het bedrijf
    - Naam en functie van de medewerker van het bedrijf die de brief ondertekent
    - Bevestiging van dienstverband, aantal dienstjaren, aard van het werk, type contract
    - Doel en duur van de reis
    - Conferentie - Bewijs van conferentieregistratie

  • Visumaanvraagformulier. Volledig ingevuld en ondertekend aanvraagformulier.

  • Paspoortkopie. Ondertekend paspoort, met ten minste 2 lege pagina's voor visumdoeleinden, moet geldig zijn tot ten minste 90 dagen na de terugkeerdatum van de reis naar het Schengengebied en moet zijn uitgegeven binnen de laatste 10 jaar op de terugkeerdatum van de beoogde reis naar het Schengengebied.

    Kopieën van de biopagina van het paspoort, de handtekeningspagina van het paspoort en eerdere Schengenvisa die in de afgelopen 3 jaar zijn afgegeven, moeten ook worden verstrekt.

    Paspoorten moeten geldig zijn tot ten minste 3 maanden na het verlaten van het Schengengebied.

  • Verblijfsvergunning toegangspas. Kopie van de verblijfskaart voor buitenlanders, of een geldig Amerikaans visum met het originele formulier I-94 en/of I-20, I-AP 66, of I-512, indien van toepassing. Visa en vergunningen om terug te keren naar de VS moeten geldig zijn tot 2 maanden na de vervaldatum van het Schengen-visum. Als u een doorreisvisum aanvraagt, moet u een ticket tonen met de eindbestemming naar het laatste land.

  • Pasfoto. Een recente (niet ouder dan 5 maanden), pasfoto-formaat, kleurenfoto met een witte achtergrond.

  • Reisroute. Een kopie van retourtickets of een gedetailleerd reisschema voor de duur van de reis. De naam van de aanvrager moet op het reisschema staan.

    Kopie van bevestigde retourvluchttickets met data en vluchtnummers waarop de in- en uitreis van ALLE Schengenlanden worden vermeld. Gelieve voor elke aanvraag een kopie te verstrekken. (Bevestig de reisdata)

    - Reisschema indien u naar extra Schengenlanden reist (met bewijs van reizen naar extra Schengenlanden indien er geen aansluitende vluchten zijn - bewijs van autohuur / veerboot / bus / treintickets, enz.)
    - Zorg ervoor dat de reservering de naam van de passagier vermeldt.
    - Het visum van het uiteindelijke bestemmingsland (indien nodig) moet worden verkregen voordat u een Schengenvisum aanvraagt.

  • Ziektekostenverzekering. Voor de aanvraag is een bewijs van internationale ziektekostenverzekering vereist met een minimale dekking van EUR 30.000, specifiek voor reizen naar Schengenlanden. De polis moet alle kosten dekken voor repatriëring, spoedeisende medische hulp en ziekenhuisbehandeling gedurende het verblijf. Aanvragers kunnen een gratis offerte krijgen en geldige reisverzekering aanschaffen via onze partner.

  • Bewijs van accommodatie. Een bevestigde reservering van een hotel/vakantiehuis of tourvouchers met een naam, adres en telefoonnummer van het hotel, of een huurovereenkomst. Als je bij familie of vrienden verblijft, moet je een officiële uitnodigingsbrief van je gastheer of -vrouw overleggen.

  • Voor minderjarigen. Gelieve de volgende documenten te verstrekken:

    Gewaarmerkte kopie van een geboorteakte
    Gewaarmerkte kopie van een huwelijksakte. In geval van alleen voogdijschap moet een gewaarmerkte kopie van het gerechtelijk bevel worden verstrekt.
    Gewaarmerkte kopie of origineel van de paspoorten of identiteitsbewijzen van de moeder en vader/ wettelijke voogd
    Originele brief van gewaarmerkte toestemming van de moeder en vader/ wettelijke voogd voor de minderjarige om naar het buitenland te reizen.

  • Bewijs van voldoende financiële middelen. Recente / Huidige bankafschriften van de afgelopen drie maanden, reischeques,
    werkgeversverklaring, internationale creditcards, enz.

    - Het minimumvereiste per dag is het equivalent van 40 euro plus 75
    euro per binnenkomst in het land.
    - Bankafschriften moeten de naam en adres van de eigenaar tonen. Elektronische
    afdrukken worden geaccepteerd; bewijs van regelmatig inkomen, bijvoorbeeld loonstroken van de laatste
    drie maanden.

  • Visumaanvraagformulier. Volledig ingevuld en ondertekend aanvraagformulier.

  • Origineel paspoort. Gewaarmerkte kopie van het paspoort of ander reisdocument, geldig gedurende 3 maanden na de beoogde verblijfsduur (Stuur het originele paspoort niet op)

  • Pasfoto. Voeg 2 identieke pasfoto's toe, met een witte achtergrond, genomen binnen de laatste 6 maanden. U kunt er ook voor kiezen om een foto te uploaden bij uw bestelling, zodat wij deze kunnen afdrukken. Voor deze service gelden kosten.

  • Bewijs van status. Een kopie van de immigratiestatus in het land van verblijf, zoals een verblijfskaart, werk- of studievergunning.

  • Ziektekostenverzekering. Voor de aanvraag is een bewijs van internationale ziektekostenverzekering vereist met een minimale dekking van EUR 30.000, specifiek voor reizen naar Schengenlanden. De polis moet alle kosten dekken voor repatriëring, spoedeisende medische hulp en ziekenhuisbehandeling gedurende het verblijf. Aanvragers kunnen een gratis offerte krijgen en geldige reisverzekering aanschaffen via onze partner.

  • Autorisatieformulier. Formulier voor het verlenen van toegang tot het Portugese strafregister door de Immigratie- en Grensdienst (SEF)

  • Strafblad. Strafblad uit het land van herkomst of het land van verblijf gedurende meer dan één jaar. Dit document moet worden aangevraagd met een apostille of ongeopend blijven in een originele verzegelde envelop.

  • Bewijs van accommodatie. Bewijs van accommodatie voor de eerste 6 maanden.

  • Bewijs van financiële ondersteuning. Als u uw eigen kosten betaalt, moet u een recent bankafschrift en een ondertekende brief bijvoegen waarin staat dat u volledig verantwoordelijk bent voor uw kosten tijdens uw verblijf.

  • Bewijs van voldoende financiële middelen. Document dat de inkomsten uit roerende en onroerende goederen, intellectuele of financiële activa certificeert.

  • Bankafschrift. Passief inkomen vereiste: Toon bewijs van een rekening en fondsen in Portugal met ten minste het equivalent van 12 maanden van het nationale minimumloon (€8.460)

  • Visumaanvraagformulier. Volledig ingevuld en ondertekend aanvraagformulier.

  • Paspoortkopie. Ondertekend paspoort, met ten minste 2 lege pagina's voor visumdoeleinden, moet geldig zijn tot ten minste 90 dagen na de terugkeerdatum van de reis naar het Schengengebied en moet zijn uitgegeven binnen de laatste 10 jaar op de terugkeerdatum van de beoogde reis naar het Schengengebied.

    Kopieën van de biopagina van het paspoort, de handtekeningspagina van het paspoort en eerdere Schengenvisa die in de afgelopen 3 jaar zijn afgegeven, moeten ook worden verstrekt.

    Paspoorten moeten geldig zijn tot ten minste 3 maanden na het verlaten van het Schengengebied.

  • Verblijfsvergunning toegangspas. Kopie van de verblijfskaart voor buitenlanders, of een geldig Amerikaans visum met het originele formulier I-94 en/of I-20, I-AP 66, of I-512, indien van toepassing. Visa en vergunningen om terug te keren naar de VS moeten geldig zijn tot 2 maanden na de vervaldatum van het Schengen-visum. Als u een doorreisvisum aanvraagt, moet u een ticket tonen met de eindbestemming naar het laatste land.

  • Pasfoto. Een recente (niet ouder dan 5 maanden), pasfoto-formaat, kleurenfoto met een witte achtergrond.

  • Reisroute. Een kopie van retourtickets of een gedetailleerd reisschema voor de duur van de reis. De naam van de aanvrager moet op het reisschema staan.

    Kopie van bevestigde retourvluchttickets met data en vluchtnummers waarop de in- en uitreis van ALLE Schengenlanden worden vermeld. Gelieve voor elke aanvraag een kopie te verstrekken. (Bevestig de reisdata)

    - Reisschema indien u naar extra Schengenlanden reist (met bewijs van reizen naar extra Schengenlanden indien er geen aansluitende vluchten zijn - bewijs van autohuur / veerboot / bus / treintickets, enz.)
    - Zorg ervoor dat de reservering de naam van de passagier vermeldt.
    - Het visum van het uiteindelijke bestemmingsland (indien nodig) moet worden verkregen voordat u een Schengenvisum aanvraagt.

  • Ziektekostenverzekering. Voor de aanvraag is een bewijs van internationale ziektekostenverzekering vereist met een minimale dekking van EUR 30.000, specifiek voor reizen naar Schengenlanden. De polis moet alle kosten dekken voor repatriëring, spoedeisende medische hulp en ziekenhuisbehandeling gedurende het verblijf. Aanvragers kunnen een gratis offerte krijgen en geldige reisverzekering aanschaffen via onze partner.

  • Bewijs van accommodatie. Een bevestigde reservering van een hotel/vakantiehuis of tourvouchers met een naam, adres en telefoonnummer van het hotel, of een huurovereenkomst. Als je bij familie of vrienden verblijft, moet je een officiële uitnodigingsbrief van je gastheer of -vrouw overleggen.

  • Bewijs van voldoende financiële middelen. Recente / Huidige bankafschriften van de afgelopen drie maanden, reischeques,
    werkgeversverklaring, internationale creditcards, enz.

    - Het minimumvereiste per dag is het equivalent van 40 euro plus 75
    euro per binnenkomst in het land.
    - Bankafschriften moeten de naam en adres van de eigenaar tonen. Elektronische
    afdrukken worden geaccepteerd; bewijs van regelmatig inkomen, bijvoorbeeld loonstroken van de laatste
    drie maanden.

  • Zakelijke uitnodiging. Officiële uitnodigingsbrief van het uitnodigende bedrijf (op officieel briefpapier van het bedrijf, gestempeld en ondertekend) met daarin:

    - Volledig adres en contactgegevens van het bedrijf
    - Naam en functie van de medeondertekenende vertegenwoordigers van het bedrijf
    - Het doel en de duur van de reis
    - Identiteit van de uitgenodigde aanvrager
    - Persoon of bedrijf dat de reis- en verblijfskosten zal dragen en indien van toepassing een financiële garantie voor de terugkeer van de visumaanvrager naar Washington.
    - Hotelreservering, tenzij in de uitnodigingsbrief duidelijk staat vermeld dat accommodatie wordt verzorgd.

  • Uitnodigingsbrief. Brief van het uitnodigende bedrijf met daarin:

    - Volledig adres en contactgegevens van het bedrijf
    - Naam en functie van de medewerker van het bedrijf die de brief ondertekent
    - Bevestiging van dienstverband, aantal dienstjaren, aard van het werk, type contract
    - Doel en duur van de reis
    - Conferentie - Bewijs van conferentieregistratie

  • Visumaanvraagformulier. Volledig ingevuld en ondertekend aanvraagformulier.

  • Paspoortkopie. Ondertekend paspoort, met ten minste 2 lege pagina's voor visumdoeleinden, moet geldig zijn tot ten minste 90 dagen na de terugkeerdatum van de reis naar het Schengengebied en moet zijn uitgegeven binnen de laatste 10 jaar op de terugkeerdatum van de beoogde reis naar het Schengengebied.

    Kopieën van de biopagina van het paspoort, de handtekeningspagina van het paspoort en eerdere Schengenvisa die in de afgelopen 3 jaar zijn afgegeven, moeten ook worden verstrekt.

    Paspoorten moeten geldig zijn tot ten minste 3 maanden na het verlaten van het Schengengebied.

  • Verblijfsvergunning toegangspas. Kopie van de verblijfskaart voor buitenlanders, of een geldig Amerikaans visum met het originele formulier I-94 en/of I-20, I-AP 66, of I-512, indien van toepassing. Visa en vergunningen om terug te keren naar de VS moeten geldig zijn tot 2 maanden na de vervaldatum van het Schengen-visum. Als u een doorreisvisum aanvraagt, moet u een ticket tonen met de eindbestemming naar het laatste land.

  • Pasfoto. Een recente (niet ouder dan 5 maanden), pasfoto-formaat, kleurenfoto met een witte achtergrond.

  • Reisroute. Een kopie van retourtickets of een gedetailleerd reisschema voor de duur van de reis. De naam van de aanvrager moet op het reisschema staan.

    Kopie van bevestigde retourvluchttickets met data en vluchtnummers waarop de in- en uitreis van ALLE Schengenlanden worden vermeld. Gelieve voor elke aanvraag een kopie te verstrekken. (Bevestig de reisdata)

    - Reisschema indien u naar extra Schengenlanden reist (met bewijs van reizen naar extra Schengenlanden indien er geen aansluitende vluchten zijn - bewijs van autohuur / veerboot / bus / treintickets, enz.)
    - Zorg ervoor dat de reservering de naam van de passagier vermeldt.
    - Het visum van het uiteindelijke bestemmingsland (indien nodig) moet worden verkregen voordat u een Schengenvisum aanvraagt.

  • Ziektekostenverzekering. Voor de aanvraag is een bewijs van internationale ziektekostenverzekering vereist met een minimale dekking van EUR 30.000, specifiek voor reizen naar Schengenlanden. De polis moet alle kosten dekken voor repatriëring, spoedeisende medische hulp en ziekenhuisbehandeling gedurende het verblijf. Aanvragers kunnen een gratis offerte krijgen en geldige reisverzekering aanschaffen via onze partner.

  • Bewijs van accommodatie. Een bevestigde reservering van een hotel/vakantiehuis of tourvouchers met een naam, adres en telefoonnummer van het hotel, of een huurovereenkomst. Als je bij familie of vrienden verblijft, moet je een officiële uitnodigingsbrief van je gastheer of -vrouw overleggen.

  • Voor minderjarigen. Gelieve de volgende documenten te verstrekken:

    Gewaarmerkte kopie van een geboorteakte
    Gewaarmerkte kopie van een huwelijksakte. In geval van alleen voogdijschap moet een gewaarmerkte kopie van het gerechtelijk bevel worden verstrekt.
    Gewaarmerkte kopie of origineel van de paspoorten of identiteitsbewijzen van de moeder en vader/ wettelijke voogd
    Originele brief van gewaarmerkte toestemming van de moeder en vader/ wettelijke voogd voor de minderjarige om naar het buitenland te reizen.

  • Bewijs van voldoende financiële middelen. Recente / Huidige bankafschriften van de afgelopen drie maanden, reischeques,
    werkgeversverklaring, internationale creditcards, enz.

    - Het minimumvereiste per dag is het equivalent van 40 euro plus 75
    euro per binnenkomst in het land.
    - Bankafschriften moeten de naam en adres van de eigenaar tonen. Elektronische
    afdrukken worden geaccepteerd; bewijs van regelmatig inkomen, bijvoorbeeld loonstroken van de laatste
    drie maanden.

  • Visumaanvraagformulier. Volledig ingevuld en ondertekend aanvraagformulier.

  • Origineel paspoort. Gewaarmerkte kopie van het paspoort of ander reisdocument, geldig gedurende 3 maanden na de beoogde verblijfsduur (Stuur het originele paspoort niet op)

  • Pasfoto. Voeg 2 identieke pasfoto's toe, met een witte achtergrond, genomen binnen de laatste 6 maanden. U kunt er ook voor kiezen om een foto te uploaden bij uw bestelling, zodat wij deze kunnen afdrukken. Voor deze service gelden kosten.

  • Bewijs van status. Een kopie van de immigratiestatus in het land van verblijf, zoals een verblijfskaart, werk- of studievergunning.

  • Ziektekostenverzekering. Voor de aanvraag is een bewijs van internationale ziektekostenverzekering vereist met een minimale dekking van EUR 30.000, specifiek voor reizen naar Schengenlanden. De polis moet alle kosten dekken voor repatriëring, spoedeisende medische hulp en ziekenhuisbehandeling gedurende het verblijf. Aanvragers kunnen een gratis offerte krijgen en geldige reisverzekering aanschaffen via onze partner.

  • Autorisatieformulier. Formulier voor het verlenen van toegang tot het Portugese strafregister door de Immigratie- en Grensdienst (SEF)

  • Strafblad. Strafblad uit het land van herkomst of het land van verblijf gedurende meer dan één jaar. Dit document moet worden aangevraagd met een apostille of ongeopend blijven in een originele verzegelde envelop.

  • Bewijs van accommodatie. Bewijs van accommodatie voor de eerste 6 maanden.

  • Bewijs van financiële ondersteuning. Als u uw eigen kosten betaalt, moet u een recent bankafschrift en een ondertekende brief bijvoegen waarin staat dat u volledig verantwoordelijk bent voor uw kosten tijdens uw verblijf.

  • Bewijs van voldoende financiële middelen. Document dat de inkomsten uit roerende en onroerende goederen, intellectuele of financiële activa certificeert.

  • Bankafschrift. Passief inkomen vereiste: Toon bewijs van een rekening en fondsen in Portugal met ten minste het equivalent van 12 maanden van het nationale minimumloon (€8.460)

VisaHQ can provide consultation services prior to your application submission. You must still schedule an appointment to submit your paperwork at your nearest consulate. All Schengen Zone visa applications must be submitted by the applicant in person.

Unfortunately, at this time VisaHQ does not provide service for

A visa is not required for this destination.

A visa is not required for this destination.


Sounds good! What else do I need to know while planning a trip to Portugal?
  • First, check the current validity of your passport.

  • Second, make sure your passport has blank Visa pages.

  • Confirm if transit visa is required for any connections.

    Check with your airline in case you have connecting flights overseas as part of your journey to Portugal. It may be the case that countries you pass through en route to your destination may require a separate transit visa. Please refer to visa requirements of the specific country
Additional information
  • De vroegst mogelijke datum waarop u een D7-visum kunt aanvragen, is 6 maanden voor uw geplande vertrek naar Portugal. Dit komt door de achtergrondcontroles die vereist zijn voor de aanvraag van het D7-visum. We raden aan om zo vroeg mogelijk aan te vragen, zodat u voldoende tijd heeft om alle vereiste visadocumenten te verzamelen en vertrouwd te raken met het aanvraagproces.
  • Het Digital Nomad Visa (D7 Visa) is een visumaanvraag in twee delen. Aanvragers moeten hun Portugal D7-visum aanvragen in hun eigen land. Eenmaal voltooid, moeten aanvragers een afspraak maken bij SEF voor hun tijdelijke verblijfsvergunning bij aankomst in Portugal.

Personal Visit

required

Appoinment

required

Biometrics

required

Portugal tourist visas may be issued with a max stay of up to 90 days.
The actual duration is at the discretion of the Portugal Consulate.
Expert in Portugal visa services since 2003, VisaHQ is a private agency, not affiliated with the government of Portugal. VisaHQ provides expediting services for visa to Portugal and charges a service fee.
  • Check visa

What people say about us

Portugal Visa Policy

De toegangseisen voor buitenlanders die naar Portugal komen, hangen af van hun nationaliteit, het doel van hun reis en hoe lang ze van plan zijn daar te verblijven. Portugal is lid van het Schengengebied, heeft het Schengenakkoord ondertekend en heeft zich geabonneerd op het eenvisumbeleid van de Unie. Dit beleid wordt gedeeld door 27 Europese landen die visumvrije toegang verlenen aan hun burgers. Als gevolg hiervan kunnen Schengen-burgers vrij in elk Schengen-land wonen zonder visa, en ze kunnen lidstaten betreden met alleen hun identiteitskaarten als ze geen paspoorten hebben.

De tweede categorie bezoekers zijn diegenen die afkomstig zijn uit landen die niet visumvrij zijn. Niet-visumvrije bezoekers hebben een visum nodig voordat ze het Zuidwest-Europese land binnen mogen. Visa kunnen zowel Schengen-visa als nationale langdurige visa zijn. Schengen-visa zijn kortetermijnvisa voor bezoeken van 90 dagen. Ze worden voornamelijk afgegeven aan personen die voor zaken of toerisme komen, maar doorreizigers kunnen ze ook gebruiken.

Langdurige visa worden afgegeven voor langere verblijven die langer dan 6 maanden duren en blijven meestal geldig voor één jaar of langer.

De andere categorie bezoekers zijn diegenen uit visumvrije landen die geen visa nodig hebben om Portugal binnen te komen. De Portugese regering houdt een lijst bij van visumvrije landen, net als andere Schengen-landen. Als u burger bent van een van deze landen, kunt u 90 dagen in Portugal of andere Schengen-landen verblijven, maar u heeft wel ETIAS-goedkeuring nodig. Deze lijst wordt bepaald door verschillende factoren en regelgeving van de Europese Commissie en alle andere lidstaten in de Schengenzone. Daarom lijken ze allemaal dezelfde lijst van visumvrijstelling te hebben.

Portugal ETIAS

Bezoekers uit visumvrije landen moeten een vergunning aanvragen voor het Europees systeem voor reisinformatie en -autorisatie voordat ze toegang krijgen tot Portugal. Het programma bevindt zich momenteel in de pilotfase en bezoekers uit deze landen kunnen Schengen-landen bezoeken met behulp van dit systeem of met hun geldige paspoorten. Vanaf het begin van 2024 is het verplicht voor alle visumvrije bezoekers om hun ETIAS te verkrijgen; anders worden ze niet toegelaten tot een Schengen-land, inclusief Portugal.

De Europese Commissie heeft het ETIAS-programma gelanceerd, dat door lidstaten zal worden geïmplementeerd om illegale immigratie en terroristische en gezondheidsrisico's te bestrijden. De ETIAS-goedkeuring is een verplicht visumontheffingsprogramma voor houders van visumvrije paspoorten voor in aanmerking komende bezoekers die naar Portugal komen voor zaken, toerisme, doorreis en medische behandeling. Deze visumontheffing is 3 jaar geldig en een houder kan 90 dagen binnen 6 maanden in Portugal of een ander land van de Unie verblijven. Bovendien is het digitaal gekoppeld aan het paspoort van de bezoeker en duurt het slechts enkele minuten om het aanvraagformulier in te vullen.

Aanvragers moeten online gaan en een online aanvraagformulier invullen; dit formulier bevat secties voor paspoort-, reis- en persoonlijke informatie, en er is ook een reeks beveiligingsvragen die naar waarheid moeten worden beantwoord. Na het invullen en indienen van het formulier zal het ETIAS-systeem hun gegevens screenen in verschillende beveiligingsdatabases op mogelijke risico's.

Aanvragen die geen waarschuwingen veroorzaken, worden goedgekeurd, terwijl diegenen die als hoog risico worden geclassificeerd, worden afgewezen. De Europese Commissie heeft ook lidstaten, waaronder Portugal, opgedragen om lokale beoordelingseenheden te hebben om verdachte aanvragen handmatig te controleren in overeenstemming met hun onafhankelijke beleid. Dit proces kan enige tijd duren, maar de betrokken aanvrager wordt op de hoogte gebracht van de situatie en op de hoogte gehouden.

Opmerking: Als u niet afkomstig bent uit een visumvrij land, kunt u nog steeds Portugal bezoeken als u een visum verkrijgt. Bezoek de dichtstbijzijnde Portugese buitenlandse missie om een visum aan te vragen. Portugal heeft op dit moment geen inreisverbod.

Belangrijke informatie over Portugal ETIAS

Geïnteresseerde aanvragers moeten het volgende in gedachten houden terwijl ze zich voorbereiden om hun aanvragen in te dienen.

Het is geen visum: Het eerste dat u moet weten, is dat dit document slechts een online autorisatie is waarmee de houder Portugal kan betreden. Het is geen visum en geeft de houder ook niet het voorrecht om tijdens hun verblijf een verblijfsvergunning of werkvisum aan te vragen. Deze vergunning is uitsluitend bedoeld voor korte bezoeken.

Beperkingen: Ondanks dat het de houder in staat stelt om Portugal zonder visum binnen te komen, zijn er beperkingen aan wat u ermee kunt doen. Ten eerste kunt u met dit visum niet werken in het land, noch kunt u studeren aan een van de academische instellingen in het land. Om te werken of te studeren heeft u een werk- of studievisum nodig dat wordt afgegeven door een Portugese ambassade of consulaat in het buitenland. Ten tweede kunt u niet langer dan 90 dagen binnen 6 maanden in Portugal of een ander Schengen-land verblijven. Als u langer blijft, wordt dit beschouwd als een overtreding en krijgt u een boete bij vertrek.

Primaire bestemming: Als u een aanvraag indient voor Portugal ETIAS, betekent dit dat u alleen van plan bent Portugal te bezoeken of dat het uw eerste bestemming zal zijn voordat u naar een ander land in de Schengenzone reist. Als Portugal niet uw eerste aanloophaven is, dient u zich te richten tot het juiste land.

Portugal Visa Online - Vraag uw Portugal e-Visum aan bij VisaHQ

Als u van plan bent om naar Portugal te reizen voor een korte trip, heeft u geen visum nodig als u afkomstig bent uit een Schengenland of een van de visumvrije landen. Wat u nodig heeft als visumvrije bezoeker, is online ETIAS-goedkeuring voor de reis. Het goede nieuws is dat u hiervoor niet naar de Portugese ambassade hoeft te gaan, omdat u het kunt aanvragen via VisaHQ.

Hoe vraagt u Portugal ETIAS aan

Om Portugal ETIAS aan te vragen, doet u het volgende

Vul het aanvraagformulier in: Begin met het kiezen van de vergunning die u wilt en vul zorgvuldig het aanvraagformulier in met nauwkeurige gegevens.

Upload uw documenten: Ga verder door uw paspoort en eventuele andere documenten te uploaden. Alleen geldige documenten.

Controleer op fouten, betaal de aanvraagkosten en dien deze in ter goedkeuring.

Ontvang uw ETIAS: De verwerking duurt minder dan 30 minuten en de vergunning wordt naar uw e-mailadres gestuurd.

Waarom VisaHQ gebruiken?

U moet VisaHQ uw vertrouwde platform maken voor al uw online aanvragen, omdat wij garanderen

  • Snelle en eenvoudige aanvraag
  • Veilige en beveiligde website
  • Bieden van technische ondersteuning
  • Ervaren ondersteunend personeel
  • Vertrouwd merk

Waar wacht je nog op? Ga naar de hoofdpagina om te beginnen.

Portugal COVID-19 travel restrictions

  • Entry is open
    Portugal is open voor alle aankomsten.
    Vereisten voor aankomst
    Geldig paspoort. Geldig nationaal paspoort met ten minste 6 maanden geldigheid na de vertrekdatum.
    Geldig visum. Raadpleeg de bovenstaande instructies als er een visum nodig is en vraag deze aan.
    Bij aankomst beperkingen
    😷Mondkapjes zijn verplicht in openbare ruimtes en het openbaar vervoer.
Increase Your Chance to get Visa
>85%
Decrease Time Spent to Apply
>2hrs
We Assist you online and during personal visits
24/7
We check your Docs to be sure they're flawless
Precheck

Find us near you

To apply for Portugal visa in
  • Washington, DC
    Address
    VisaHQ.com Inc.
    1701 Rhode Island Ave NW
    Washington, DC 20036
    Phone
    +1-202-661-8111+1-202-661-8111
    Working Hours
    For calls: Ma-vr, 8:30 uur - 8:30 uur ET
    For visits: Ma-vr, 8:30 uur - 17:30 uur ET

Frequently Asked Questions about Portugal visa

      Portugal Embassy list in United States of America

      Portugal Customs

      Import Regulations Export Regulations Health and Security Contact Customs Authorities
          Portuguese Customs contact information
          For further assistance please contact the Portuguese Customs authorities directly. They will provide the latest information about customs regulations and export-import procedures.

          • Phone


          For additional information about travel restrictions, security warnings, political updates, and basic travel guidelines, please contact the nearest Portuguese Embassy.

          ×

          Whooops! Server is in the spirit world.
          Please, try again later


          Refresh the page